Λογοτεχνία και Κινηματογραφική Διασκευή

Γράφτηκε από τον/την Κοκκινίδης Ιωάννης

Ερευνητική Εργασία - Λογοτεχνία και Κινηματογραφική Διασκευή:

Η περίπτωση του "Ο Άρχοντας των Δακτυλιδιών".

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ

1η ομάδα

Ευανθία Γκόγκου

Κλεάνθης Καραβαγγέλας

Μαρίνα Γκάνο

Δημήτρης Κωστόπουλος

3η ομάδα

Αμαλία Μπελιά

Θανάσης Κουτσιούκης

Παρμενίων Αποστόλης

Θάνος Κόλλιας

2η ομάδα

Αποστόλης Ματόπουλος

Μαριλένα Γηραλέα

Αθηνά Δηβικέλη

Σπύρος Μπγιάλας

4η ομάδα

Γεωργία Λιάλιου

Αναστασία Ζιούζιου

Ερμίνα Κουτσιμοίρη

Κλειώ Μανώλα

Η κατανομή των εργασιών ανάμεσα στις ομάδες έγινε ως εξής:

Α΄ ομάδα: είναι υπεύθυνη για τη μουσική των ταινιών με τη συγκέντρωση των cd των ταινιών, «Χάρυ Πότερ» και «Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών». Η μαθήτρια Ευανθία Γκόγκου ανέλαβε να προετοιμάσει την παρτιτούρα της εισαγωγής του Χάρυ Πότερ για να παίξει το κομμάτι στο πιάνο κατά την παρουσίαση της εργασίας.

Β΄ ομάδα: υπεύθυνη για την εύρεση των trailers των 20 ταινιών που έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια κατά την 20αετία 1993-2013. Ανέλαβε την προσπάθεια δημιουργίας μιας ταινίας μικρής διάρκειας που θα προκύψει από το μοντάρισμα των trailers των ταινιών αυτών.

Γ΄ ομάδα: υπεύθυνη για τη συγκέντρωση των 20 δημοφιλέστερων ταινιών της 20αετίας 1993-2013, προσπάθεια εύρεσης πληροφοριών για κάθε μια από αυτές.

Δ΄ ομάδα: ανέλαβε τη διερεύνηση των ταινιών που τα σενάριά τους προήλθαν από λογοτεχνικά έργα και την αναζήτηση πληροφοριών που σχετίζονται με τη μεταφορά των έργων στη μεγάλη οθόνη.

Κατά το α΄ τετράμηνο οι ομάδες πραγματοποίησαν τα εξής:

Α΄ομάδα:

- Συγκέντρωσε κριτικές για τη μουσική του Άρχοντα των δακτυλιδιών.

- Συνέταξε κείμενο όπου συγκέντρωνε τα Βραβεία Όσκαρ που σχετίζονται με τη μουσική.

- Πήρε συνέντευξη από τον κύριο Χατζημανώλη που είναι υπεύθυνος την μουσικής εκπαίδευσης στο Πνευματικό κέντρο του Βελβεντού.

Β΄ομάδα:

- Εντόπισε τα trailers των ταινιών.

- Προχώρησε σε μοντάζ ώστε να δημιουργηθεί το πρώτο υλικό για ταινία.

Γ΄ομάδα:

- Εντόπισε τις 20 ταινίες που έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια κατά την εικοσαετία 1993-2013.

- Συνέταξε σε κείμενο την υπόθεση της καθεμιάς από αυτές(σενάριο).

- Συνέταξε κείμενο με τα βραβεία που συγκέντρωσε η κάθε ταινία.

- Συνέταξε ένα ερωτηματολόγιο που θα απαντηθεί από τα παιδιά του σχολείου και αφορά την κριτική τους για τις ταινίες.

Δ΄ομάδα:

- Συνέταξε κείμενο με το βιογραφικό του συγγραφέα της τριλογίας, Τόλκιν

- Συνέταξε κείμενο με τις διαφορές που εντόπισε ανάμεσα στα λογοτεχνικά έργα και τις ταινίες.

- Συνέταξε κείμενο που αφορά των πώς μεταφέρεται ένα λογοτεχνικό έργο στη μεγάλη οθόνη.

- Συνέταξε κείμενο όπου συγκέντρωσε τις προτάσεις της για τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλίων με αποσπάσματα από έργα επιστημονικής φαντασίας.

Κατά το β΄ τετράμηνο οι ομάδες πραγματοποίησαν τα εξής:

Η α΄ ομάδα (υπεύθυνη για τη μουσική) ψηφιοποίησε το υλικό που είχε συγκεντρώσει αποτελούμενο από κριτικές για τη μουσική των ταινιών και από μια εκτενή συνέντευξη του καθηγητή τους Μανώλη Χατζημανώλη.

Η β΄ ομάδα τελειοποίησε δύο ταινίες, τη μία διάρκειας 25 λεπτών κατασκευασμένη από τα τρέιλερ των ταινιών και τη δεύτερη διάρκειας 5 λεπτών όπου επιλέχτηκαν οι καλύτερες σκηνές των τρέιλερ ώστε να αποτελέσουν μια ενότητα.

Η γ΄ ομάδα ανέλαβε τη διανομή του ερωτηματολογίου στους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Βελβεντού και την επεξεργασία των αποτελεσμάτων του.

Η δ΄ ομάδα ψηφιοποίησε το υλικό που είχε συγκεντρώσει για τη σχέση που συνδέει τη λογοτεχνία με τον κιν/φο και με βάση τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου διατύπωσε τις προτάσεις της υπό μορφή συμπερασμάτων για το πώς μπορεί να καλλιεργηθεί και να προαχθεί η σχέση των νέων παιδιών με τη λογοτεχνία.

Η εργασία των μαθητών είναι διαθέσιμη στους παρακάτω συνδέσμους:

Λογοτεχνία και Κινηματογραφική Διασκευή

Λογοτεχνία και Κινηματογραφική Διασκευή (Παρουσίαση)

Στις παρακάτω φωτογραφίες βρίσκονται οι ομάδες μας σε ώρα εργασίας:

Το πρώτο βίντεο είναι διάφορα trailer που συγκέντρωσαν οι μαθητές από τις 20 πιο δημοφιλείς ταινίες του Κινηματογράφου και τα ένωσαν σε ένα βίντεο των 30 λεπτών περίπου. Το δεύτερο βίντεο το δημιούργησαν κόβωντας διάφορες σκηνές από τα trailer αυτά και ενσωματώνοντας μουσική της επιλογής τους. Μπορείτε να δείτε τα βίντεο που ετοίμασαν οι μαθητές του Α1 στους παρακάτω συνδέσμους: