Παραολυμπιακοί Αγώνες

Γράφτηκε από τον/την Κοκκινίδης Ιωάννης

Ερευνητική Εργασία - Παραολυμπιακοί Αγώνες

"Η δύναμη της θέλησης ανταποδίδεται με σεβασμό".

Κατά την διάρκεια του Α΄ τετραμήνου, στα πλαίσια του μαθήματος Ερευνητική Εργασία (Project), έγινε συζήτηση με τους μαθητές του τμήματος Α2 και ύστερα από ομόφωνη απόφαση έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος της εργασίας. Το αθλητικό ιστορικό των μαθητών βοήθησε κατά πολύ στην επιλογή τους αυτή.

Τα πρώτα μαθήματα αφιερώθηκαν σε συζητήσεις που αφορούσαν την δομή που θα είχε η εργασία, τα θέματα που θα απασχολούσαν τα παιδιά και θα έπρεπε να θίξουν, το μοίρασμα των ρόλων και καθηκόντων καθώς επίσης και η δημιουργία ομάδων ανάλογα με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις δυνατότητες που είχε κάθε μαθητής.

Οι μαθητές αποφάσισαν ότι έπρεπε να γίνει μία σύνδεση των Παραολυμπιακών αγώνων με τους Ολυμπιακούς αγώνες. Οι μαθήτριες Μπιάλα Βάια, Σκαρκαλά Ρούκα Νικολίνα, Τζιχάνι Μαρκέλα και Χάνι Τζιορτζίνα ανέλαβαν να συλλέξουν πληροφορίες για την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα και να τα συνδέσουν με τους Παραολυμπιακούς αγώνες. Οι μαθητές Παπαγιοβάνης Νίκος, Σακούλας Γιάννης, Σταμλόγλου Νίκος, Στεργιόπουλος Στέργιος και Τσιαπανίκας Νίκος ανέλαβαν να συλλέξουν πληροφορίες για τα αθλήματα, ομαδικά και ατομικά, των Παραολυμπιακών αγώνων. Τέλος, οι μαθητές Νίκου Γιώργος, Νούραγας Θωμάς, Σεραφείμ Γιάννης, Στεργιόπουλος Θανάσης, και Ταΐρης Δημήτρης αναζήτησαν πληροφορίες για τα δημοφιλέστερα Παραολυμπιακά αθλήματα, τους κανονισμούς των αθλημάτων, τους όρους συμμετοχής των αθλητών και ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής βάση της αναπηρίας τους.

Η πρώτη ώρα του μαθήματος αφιερώνονταν σε συζητήσεις επάνω στο υλικό που συγκέντρωνε η κάθε ομάδα. Με τη μέθοδο του «καταιγισμού ιδεών» (ή Brainstorming) οι μαθητές αντάλλασσαν απόψεις, μοίρασαν τις γνώσεις τους με τους συμμαθητές τους και πρότειναν τις δικές τους απόψεις και λύσεις για την βελτίωση και την ολοκλήρωση της συλλογής των πληροφοριών. Η δεύτερη ώρα αφιερώνονταν είτε στο να βλέπουν οι μαθητές κάποια βίντεο στο διαδίκτυο σχετικά με τα παραολυμπιακά αθλήματα, είτε στο να συλλέξουν υλικό ή να διορθώσουν το ήδη υπάρχον υλικό.

Στο β΄ τετράμηνο, οι μαθητές έχοντας συλλέξει το υλικό, μετέφρασαν το κείμενο που συντάχθηκε από τους ίδιους, κατά τη διάρκεια του α΄ τετραμήνου στην Αγγλική και την Αλβανική γλώσσα. Οι μαθητές που ασχολήθηκαν με την μετάφραση στην Αγγλική γλώσσα είναι οι: Μπιάλα Βάια, Σκαρκαλά-Ρούκα Νικολίνα, Νούραγας Θωμάς και Σακούλας Γιάννης ενώ στην Αλβανική γλώσσα μετέφρασαν οι: Τζιχάνι Μαρκέλα και Χάνι Τζιορτζίνα.

Οι μαθητές Παπαγιοβάνης Νίκος, και Σεραφείμ Γιάννης ετοίμασαν την παρουσίαση της εργασίας τους, σε Powerpoint, στο τέλος του τετραμήνου.

Οι προσπάθειες των παιδιών να συνθέσουν και να δημιουργήσουν το δικό τους μουσικό κομμάτι για να ντύσουν το βίντεο κλιπ που θα ετοιμάζανε δεν καρποφόρησε, κι έτσι αναζήτησαν μουσικά κομμάτια από το διαδίκτυο.

Οι περισσότεροι από τους μαθητές προσπάθησαν να «ενσαρκώσουν» τους ρόλους των Παραολυμπιακών Αθλητών, συμμετέχοντας σε κάποια από τα Παραολυμπιακά αθλήματα με συνθήκες, περίπου όπως αυτές που αγωνίζονται οι Παραολυμπιακοί Αθλητές.

Επίσης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Μουσείο Αθλητισμού της Θεσσαλονίκης, όπου τους δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουν από την ξεναγό του Μουσείου και να δουν εκθέματα από τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες έως και τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου το 2012. Μετά την ξενάγηση μεταφερθήκαμε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μουσείου όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν Μπότσια και Γκόλμπολ, Παραολυμπιακά Αθλήματα.

Στη συνέχεια οι μαθητές : Νίκου Γιώργος, Σταμλόγλου Νίκος, Στεργιόπουλος Θανάσης, Στεργιόπουλος Στέργιος, Ταΐρης Δημήτρης και Τσιαπανίκας Νίκος σε συνεργασία με τον καθηγητή τους Κοκκινίδη Ιωάννη συγκέντρωσαν όλα τα βίντεο από τα Παραολυμπιακά Αθλήματα που μπόρεσαν να αναπαραστήσουν οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους καθώς επίσης και τα βίντεο με τις συνεντεύξεις των συμμαθητών τους, στα πλαίσια του project, και τα σχετικά με τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, μόνταραν τα πλάνα και δημιούργησαν το τελικό Βίντεο κλιπ της εργασίας τους.

Τέλος, παρά τις προσπάθειες που έγιναν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με αθλητές Παραολυμπιακών αγώνων και να ζήσουν αυτή την εμπειρία από κοντά, οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες τόσο από πλευράς των μαθητών όσο και των αθλητών δεν επέτρεψαν να γίνει ποτέ η συνάντηση αυτή.

Σε γενικές γραμμές οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και κατέβαλλαν μεγάλη προσπάθεια για την ολοκλήρωση της Ερευνητικής τους εργασίας τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα και αναλαμβάνοντας ατομικά και ομαδικά τις ευθύνες τους. Η προσπάθειά τους αυτή κρίνεται από τον καθηγητή τους πάρα πολύ καλή και επιτυχημένη και αξίζει ένα μεγάλο Μπράβο!

Να συνεχίσουν έτσι και στην υπόλοιπη ζωή τους! Όλη η δουλειά των μαθητών είναι διαθέσιμη στους παρακάτω συνδέσμους:

Παραολυμπιακοί Αγώνες (Ελληνικά)

Παραολυμπιακοί Αγώνες (Αγγλικά)

Παραολυμπιακοί Αγώνες (Αλβανικά)

Παραολυμπιακοί Αγώνες (Παρουσίαση)

Τα βίντεο των μαθητών, που προβάλλονται στην παρουσίαση της εργασίας τους, με την σειρά εμφάνισής τους, μπορείτε να τα δείτε στους παρακάτω συνδέσμους: