Robo-Wonderers - eTwinning

Γράφτηκε από τον/την Κοκκινίδης Ιωάννης

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ

«Robo-Wonderers»

Εισαγωγή

Οι «Robo-Wonderers» είναι ένα έργο που υλοποιεί τη δράση STEM από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning. Στόχος αυτού του έργου είναι η εκμάθηση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε συνδυασμό με την συναρπαστική μάθηση της Φυσικής, της Τεχνολογίας, των Μαθηματικών και της Μηχανικής (STEM) στην πράξη, χωρίς θεωρίες και περιττή ορολογία, μέσω μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, είναι δυνατό να αναπτυχθούν πληθώρα δεξιοτήτων και ικανοτήτων, αλγοριθμικά και προγραμματιστικά μοντέλα καθώς και η επίδειξη ομαδικού πνεύματος.

Εταίροι

Το έργο αυτό υλοποιήθηκε από δύο σχολεία, το Γενικό Λύκειο Βελβεντού (Ελλάδα) και το Gymnázium Štefana Moysesa MOLDAVA NAD BODVOU (Σλοβακία), με πρωτοβουλία των καθηγητών Κοκκινίδη Ιωάννη και Kovesiova Gabriela. Τους «Robo-Wonderers» αποτελούν 36 μαθητές και από τις δύο χώρες ηλικίας 15 - 19 ετών. Από την Ελλάδα συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης: Βαΐτσης Χρήστος, Γκέκας Κωνσταντίνος, Γκουλιώτη Ελένη, Ζανδέ Ράνια, Ζέρβα Μαρία, Ζίγκος Γιάννης, Ζίγκου Άννα, Καμκούτης Γρηγόρης, Καραχίτου Ειρήνη, Κλίγγος Μανώλης, Κόζανας Νίκος, Κουκάλη Άννα, Κουκάλη Ευτυχία, Κουσά Mαρία, Νούραγας Δημήτρης, Πολύζης Νίκος, Σακελλάρης Νίκος, Σαπουνάς Νίκος, Τζήκα Μαρία, Χάνι Γκεράλντ.

Σενάριο

Αρχικά οι μαθητές συστήνονται. Περιγράφουν, σύντομα, ποιοι είναι και δημιουργούν ένα προφίλ στο Twinspace. Ανακαλύπτουν και δημιουργούν διεθνείς ομάδες (5 Έλληνες και 4 Σλοβάκοι ανά ομάδα) με τη χρήση των φρυκτωριών. Λαμβάνουν ένα μήνυμα σε γλώσσα Scratch, το αποκωδικοποιούν και ανακαλύπτουν το όνομα τις ομάδας τους και την εταιρία για την οποία θα εργαστούν. Δημιουργούν, σε συνεργασία, το δικό τους λογότυπο και πλέον, ως «υπάλληλοι», ετοιμάζονται να αναλάβουν την πρώτη τους αποστολή, ως ομάδα.

Οι μαθητές, με τη χρήση του εργαλείου Scratch, κατασκευάζουν τα πρώτα τους εικονικά ρομπότ, γενικής χρήσης. Σε συνεργασία στήνουν το σκηνικό της παρουσίασης, επιλέγουν τα ρομπότ τους και τα προγραμματίζουν.

Στη συνέχεια, οι εταιρίες, επιθυμούν και μπαίνουν δυναμικά στον τομέα των μουσικών παιχνιδιών. Οι ομάδες καλούνται να σκεφτούν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν το διαθέσιμο υλικό, το πακέτο EV3 Lego Mindstorms και το S4A Programming Bricks, για να υλοποιήσουν και να προγραμματίσουν μια ρομποτική κατασκευή η οποία θα παίζει/παράγει μια μουσική μελωδία. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους παρουσιάζεται μέσα από βίντεο που δείχνει τις κατασκευές τους σε λειτουργία. Κάθε ομάδα ετοίμασε μια παρουσίαση για να περιγράψει το μουσικό ρομπότ της, πως κατασκευάστηκε, τον κώδικα που τρέχει και το βίντεο λειτουργίας του. Κάθε ομάδα αξιολογεί τις παρουσιάσεις, τα βίντεο και τα μουσικά ρομπότ των αντίπαλων ομάδων.

Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν ζωντανά μέσω του διαδικτύου και να γνωριστούν καλύτερα. Τα δύο σχολεία συνδέθηκαν και βιντεοσκόπησαν την συνομιλία τους αυτή με τη χρήση κατάλληλων διαδικτυακών εργαλείων.

 

Επόμενη αποστολή, η κατασκευή έξυπνων συσκευών για το σπίτι. Ρομπότ, μηχανισμοί, αυτοματισμοί που διευκολύνουν τον άνθρωπο και μετατρέπουν τις απλές συσκευές/κατασκευές  για το σπίτι σε «έξυπνες». Οι μαθητές συζήτησαν, αποφάσισαν και κατασκεύασαν τα ρομπότ τους. Δημιούργησαν Prezi παρουσιάσεις για να διαφημίσουν τις εταιρίες και τα προϊόντα τους. Στη συνέχεια είδαν τα έργα των αντίπαλων ομάδων και κοστολόγησαν-αξιολόγησαν τις παρουσιάσεις και τις κατασκευές τους. Ψήφισαν και ανέδειξαν τα καλύτερα έργα.

Τελευταία αποστολή, λίγο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, γονείς και μαθητές αξιολόγησαν το έργο «Robo-Wonderers». Εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους, αντάλλαξαν ευχές και αποχαιρετιστήκαν.

Για τις ανάγκες του έργου, αλλά και για να δώσουμε ένα κίνητρο παραπάνω στους μαθητές, δημιουργήσαμε ένα νέο είδος κρυπτονομίσματος, τα Robocoins, με τα οποία και αμείβονταν τα μέλη (υπάλληλοι/μαθητές) των εταιριών. Στόχος είναι μέσα από προσωπική δουλειά, αλλά και σαν ομάδα, να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα Robocoins για τις εταιρίες τους, και να προσπαθήσουν να αξιολογηθούν ως ο/η «υπάλληλος» του μήνα της επιχείρησής τους.

Στόχοι

  • Εξοικείωση με τη χρήση ξένων γλωσσών (Αγγλικά), ανάπτυξη δεξιοτήτων στις ΤΠΕ, ομαδοσυνεργατικό πνεύμα.
  • Ανάπτυξη σχέσεων και ικανότητας επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, καθηγητών τόσο εντός όσο και εκτός σχολικών συνόρων (συνεργασία με ένα ξένο σχολείο).
  • Ανάπτυξη αλληλοσεβασμού και κοινωνικοποίησης με τη συνεργασία με διεθνείς ομάδες.
  • Βελτίωση γνώσεων σχετικά με τις επιστήμες και τις τεχνολογίες STEM.
  • Εξοικείωση με πληθώρα εργαλείων Web0 (Διαδίκτυο, Ιστοσελίδες, Κοινωνική δικτύωση, Twinspace, Google Drive, Skype, Padlet, Tricider, Scratch, S4A, Ev3 Lego Mindstorms, Prezi κ.α.).
  • Προώθηση της εμπειρικής μάθησης με προσομοίωση πραγματικών καθημερινών προκλήσεων με ρομποτικές κατασκευές.
  • Εισαγωγή σε έννοιες όπως επιχείρηση, προϊστάμενος, υπάλληλος, μάρκετινγκ, διαφήμιση, αξιολόγηση, αγορά κ.α.
  • Ενθάρρυνση μαθητών μέσω παιγνίων (gamification).
  • Δημιουργία καλύτερων και υπευθυνότερων πολιτών μέσω της συνεργασίας και της αποκτηθείσας γνώσης.

Αναφορές Μαθητών

Οι μαθητές που συμμετείχαν στο έργο αυτό εξέφρασαν την άποψή τους για τους Robo-Wonderers. Μεταφέρετε το δείκτη του ποντικιού επάνω από την εικόνα της κάθε ομάδας για να δείτε τι είπαν οι μαθητές.

ROBOTECHS CODEROIDS
ARTIBOTS MECHANIX
 

 Βραβεία

Το έργο αυτό έλαβε την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Σλοβακία.

Επίσης, το έργο αυτό τιμήθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας (δείτε εδώ), λαμβάνοντας πολύ υψηλές κριτικές από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης του eTwinning και την υπόσχεση ότι το έργο αυτό θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net.

Το έργο "Robo-Wonderers" διακρίθηκε στον 13ο Εθνικό Διαγωνισμό έργων eTwinning της χώρας μας για το σχολικό έτος 2017-2018, ως το καλύτερο έργο με θέμα τη Δράση STEM.

Στη Σλοβακία, βραβεύτηκε ως το καλύτερο έργο eTwinning (1st Prize) για το σχολικό έτος 2017-2018. Μπορείτε να επισκευθείτε την ιστοσελίδα Winners of the 2018 eTwinning National Competition (Slovakia) και να δείτε τα έργα και τα σχολεία που βραβεύτηκαν στη Σλοβακία (η σελίδα είναι στα Σλοβάκικα, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εργαλείο μετάφρασης ιστοσελίδων στην γλώσσα της επιλογής σας, π.χ. Google Translate).

Δείτε το βίντεο που ετοιμάσαμε για την τελετή βράβευσης του έργου στα Ιωάννινα. Το βίντεο περιγράφει εν συντομία το έργο Robo-Wonderers.

Οι Robo-Wonderers σε συνέχεια των επιτυχιών τους σε Ελλάδα (1ο Βραβείο έργου STEM) και Σλοβακία (1ο Εθνικό Βραβείο), κατάφεραν να διακριθούν και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο κερδίζοντας τη 2η θέση ως επιλαχών στην ηλικιακή κατηγορία 16 έως 19 ετών.

Στο φετινό Διαγωνισμό Βραβείων eTwinning 2019 υποβλήθηκαν συνολικά 860 έργα, σε όλες τις κατηγορίες του διαγωνισμού. Συνολικά 8 συνεργατικά έργα σε 4 ηλικιακές κατηγορίες και 8 έργα σε ειδικές κατηγορίες βραβεύονται για τις μεγάλες προσπάθειές τους να φέρουν την καινοτομία στις τάξεις της Ευρώπης! Μεταξύ τους βραβεύονται 9 ελληνικές συμμετοχές που αναλύονται σε 3 πρώτα βραβεία, 2 δεύτερα και 3 ειδικά!

Το Γενικό Λύκειο Βελβεντού για άλλη μια φορά βρίσκεται μέσα στη λίστα των νικητών!

Για περισσότερες πληροφορίες για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία 2019 και τους νικητές του φετινού διαγωνισμού επισκευθείτε την ιστοσελίδα:

Ευρωπαϊκά Βραβεία: Νικητές 2019

 

Αναρτήσεις

kozan.gr

kozanimedia.gr

ai-vres.blogspot.com

koinepsv.gr

palo.gr

scoop.it

kozan.gr (Βράβευση)

palo.gr (Βράβευση)

xronos-kozanis.gr (Βράβευση)

kozanimedia.gr (Βράβευση)

koinepsv.gr (Βράβευση)

kozan.gr (Συγχαρητήριο Μήνυμα Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων)

kozanimedia.gr (Συγχαρητήριο Μήνυμα Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων)

ai-vres.blogspot.com (Συγχαρητήριο Μήνυμα Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων)

e-ptolemeos.gr (Συγχαρητήριο Μήνυμα Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων)

 

Ρεπορτάζ

kozani.tv (YouTube)

 

Ιστότοπος Robo-Wonderers

Αξίζει να Ρομπο-περιπλανηθεί κανείς στην ιστοσελίδα της δράσης: 

Robo-Wonderers Homepage

Go to Robo-Wonderers Twinspace!

... και να αφήσει ένα σχόλιο στο βιβλίο των επισκεπτών του έργου!

Guest Book

Made with Padlet