The Great Escape - eTwinning

Γράφτηκε από τον/την Κοκκινίδης Ιωάννης

THE GREAT ESCAPE

Μπορεί το Σχολείο να γίνει πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον χωρίς να χάσει τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα;

Για άλλη μια χρονιά η πλατφόρμα του eTwinning έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές του Λυκείου μας να μάθουν, να πειραματιστούν, να δημιουργήσουν, να παίξουν, να διασκεδάσουν, να γνωρίσουν και να συνεργαστούν με μαθητές άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, Lycée polyvalent Gustave Eiffel της Γαλλίας και Gymnázium Štefana Moysesa, Moldava nad Bodvou της Σλοβακίας.

Οι μαθητές της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Βελβεντού: Βλάχος Γεώργιος, Γκουλιώτης Γεώργιος Γκουλιώτης Κωνσταντίνος, Γραικός Θεόδωρος, Ζέρβα Βάγια, Ζέρβα Βασιλική, Ζίγκου Μαριάνθη, Καϊμάκ Αλόντρα, Κάντζιου Μαρία, Καρακίτσιου Ελένη, Κατσαντώνης Κωνσταντίνος, Κουτλιάμπα Βασιλική, Λατιφλλάρι Τεσιάνα, Μινάι Μίκαελ, Μπαλάνη Μαριάννα, Μπιάλα Αθανασία, Νατσιούλας Μάρκος, Ντίνα Κωνσταντίνα, Παπαγεωργίου Ειρήνη, Παπασπανός Εμμανουήλ, Σακελλάρης Θωμάς, Σιλίρης Χαρίσιος, Σταμάτη Θάλεια, Τέτος Παρασκευάς, Τζιχάνι Κρίσα, Τσόκας Θεόδωρος, Τσουκνάκη Ερμιόνη, Τσούτσουρη Αναστασία και Φράγκου Γαβριέλα μαζί με τον καθηγητή τους Κοκκινίδη Ιωάννη ΠΕ20 – Πληροφορικός υλοποίησαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 το eTwinning έργο με τίτλο: «The Great Escape».

Τι είναι όμως η «Μεγάλη Απόδραση» όπως θα μετέφραζε κανείς τον τίτλο του έργου;

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η ρύπανση του πλανήτη είναι πάντα επίκαιρα θέματα. Η λίστα των επιβλαβών επιπτώσεων στην καθημερινή μας ζωή είναι τόσο μεγάλη που σχεδόν καθημερινά απασχολεί τα μέσα ενημέρωσης. Υπάρχει όμως μια επίπτωση που ίσως δεν έχετε ακούσει ποτέ…

Έχετε ακούσει ποτέ για τον Pollutor; Είναι ένας «ψηφιακός» χαρακτήρας που εμφανίστηκε με την ψηφιακή ρύπανση. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να τον συναντήσετε στην πραγματική ζωή (τουλάχιστον όχι ακόμη, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι η εικονική πραγματικότητα γίνεται όλο και περισσότερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι ακίνδυνος. Ο Pollutor είναι ένα κακό πλάσμα που τρέφεται με ρύπανση, απόβλητα και εκπομπές CO2. Όσο περισσότερο τρέφεται, τόσο πιο ισχυρός γίνεται. Σκοπός του είναι να προκαλέσει όσο το δυνατόν περισσότερη ρύπανση και υπερθέρμανση στον πλανήτη ώστε να γίνει ακόμη πιο ισχυρός.

Ο Pollutor έχει καταλάβει ότι οι νεότερες γενιές έχουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση ​​και είναι έτοιμες να αναλάβουν δράση για να σώσουν τον πλανήτη. Αυτό δεν είναι καλά νέα για ένα πλάσμα που τρέφεται με τη ρύπανση… Έτσι αποφάσισε να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει στοχεύοντας στους Ευρωπαίους εφήβους! Το τελευταίο του γνωστό παράπτωμα είναι: την περασμένη εβδομάδα πήγε σ’ ένα σχολείο στη Σουηδία και κλείδωσε τους μαθητές σε μια τάξη. Στη συνέχεια τους προκάλεσε να λύσουν μια σειρά από παζλ σε περιορισμένο χρόνο για να ξεκλειδώσουν την πόρτα και να ξεφύγουν. Ευτυχώς οι μαθητές κατάφεραν να ξεφύγουν, αλλά οι αρχές έχουν στείλει ένα προειδοποιητικό μήνυμα σε όλα τα ευρωπαϊκά σχολεία: «Προσέξτε, μπορεί να είστε ο επόμενος στόχος του Pollutor!»

Στις αρχές της σχολικής χρονιάς οι μαθητές έλαβαν μια κρυπτογραφημένη επιστολή την οποία έπρεπε να αποκρυπτογραφήσουν για να μάθουν την ταυτότητα των συνεργατών τους και να λύσουν κάποια παζλ ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στο Twinspace του έργου.

Ως δεύτερη αποστολή, οι μαθητές έπρεπε να ετοιμάσουν υλικό για να παρουσιαστούν χωρισμένοι σε μικρές εθνικές ομάδες (ηχογραφήσεις, φωτογραφίες ή και βίντεο). Για να ανακαλύψουν την ομάδα τους έπρεπε να ταιριάξουν τις εικόνες με τις ηχογραφήσεις μιας δραστηριότητας που ετοιμάστηκε ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό με τη χρήση του εργαλείου learningapps. Ένας ωραίος τρόπος για να γνωρίσουν τους εταίρους τους και να εξασκήσουν τις ακουστικές τους ικανότητες στα Αγγλικά.

Στα τέλη Νοεμβρίου οι μαθητές έλαβαν μια είδηση. Ο Pollutor ξεκίνησε τις επιθέσεις του στα σχολεία. Αυτό μας επέτρεψε να ενισχύσουμε την περιέργεια των μαθητών και να ορίσουμε το σενάριο (οι μαθητές γνωρίζουν για την ύπαρξη του Pollutor και το πλαίσιο του παιχνιδιού, αλλά δεν τους δόθηκε καμιά πληροφορία για το Escape Game και τις προκλήσεις που θα ακολουθούσαν). Μετά την απειλή του Pollutor, οι μαθητές, αναδεικνύοντας το ομαδικό τους πνεύμα και την αποφασιστικότητά τους βρήκαν ένα όνομα για την ομάδα τους και όρισαν ένα μότο ως συνθηματικό.

Στις αρχές Δεκέμβρη, οι μαθητές σε κάθε χώρα εταίρο, δέχθηκαν επίθεση από τον Pollutor και βρέθηκαν κλειδωμένοι μέσα σε μια τάξη. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε κι έπρεπε να λύσουν μια σειρά από παζλ (σχετικά με τη ρύπανση), να αναζητήσουν στοιχεία και κωδικούς, να ξεκλειδώσουν κουτιά, να κάνουν πειράματα χημείας ώστε να διαφύγουν από το δωμάτιο. Τέλος, στο Twinspace μπορούσαν να ανακαλύψουν τι συνέβη στις άλλες χώρες (με εικόνες και βίντεο) και να μοιραστούν τις αντιδράσεις τους.

 

Στα μέσα του Δεκέμβρη έλαβαν νέο γράμμα από μια οργάνωση, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «Anti-Pollutor». Η επιτροπή αφού έδωσε συγχαρητήρια στους μαθητές για τα επιτεύγματά τους, ζήτησε από τους μαθητές να βγουν στην επίθεση και να κατατροπώσουν τον Pollutor δημιουργώντας το δικό τους παιχνίδι διαφυγής και προκαλώντας τον. Οι μαθητές δέχθηκαν την πρόκληση και ετοίμασαν ερωτήσεις και απορίες για ιδέες και το πως μπορεί να δημιουργηθεί και να στηθεί ένα τέτοιο παιχνίδι. Τις ερωτήσεις αυτές τις έστειλαν σε επαγγελματίες δημιουργούς Escape Game παιχνιδιών (Jeff και Brian από την Immersive Tech). Λίγες μέρες αργότερα έλαβαν απάντηση στις ερωτήσεις τους και εξαιρετικές συμβουλές για να δημιουργήσουν τους γρίφους τους.

Κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων, οι μαθητές μοιράστηκαν πληροφορίες (εικόνες, τραγούδια και βίντεο) από έθιμα και παραδόσεις της χώρας τους στο πνεύμα των γιορτών.

Με την επανέναρξη των σχολείων οι μαθητές ξεκίνησαν τη δημιουργία του δικού τους παιχνιδιού διαφυγής για να νικήσουν τον Pollutor. Κάθε ομάδα ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία ενός παζλ. Οι μαθητές έπρεπε να επιλέξουν το θέμα και να το μοιραστούν (προς αποφυγήν επαναλήψεων) σχετικό με την αειφόρο ανάπτυξη και στη συνέχεια ήταν ελεύθεροι να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να αποφασίσουν τον τύπο των παζλ και εργαλείων που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν.

Αφού επέλεξαν το θέμα και δημιούργησαν τα παζλ τους, οι μαθητές κάθε χώρας έπρεπε να ετοιμάσουν το υλικό που θα χρησιμοποιούσαν για το παιχνίδι διαφυγής και να το στήσουν σε μια αίθουσα. Στο τέλος τους ζητήθηκε να λάβουν μέρος σε μια ανταλλαγή ιδεών για το τελικό παζλ (το τελευταίο εικονικό λουκέτο για να ξεκλειδώσει η τελευταία πόρτα και να διαφύγουν).

Κάθε ομάδα θα ήταν υπεύθυνη για το δικό της παζλ, αλλά θα δοκιμαζόταν σε παζλ που ετοίμασε άλλη ομάδα. Έτσι θα μπορούσαν να εκτιμήσουν τη δυσκολία επίλυσης των παζλ καλύτερα. Στη Γαλλία πρόλαβαν εν μέρη να δοκιμάσουν κομμάτια των παζλ, αλλά δυστυχώς, λόγω της πανδημίας Covid-19 τα σχολεία έκλεισαν και το Escape Game που ετοίμασαν οι μαθητές δεν δοκιμάστηκε στην Ελλάδα. 

Ως τελικό στάδιο του έργου «The Great Escape», είχε προγραμματιστεί να παίξουν το παιχνίδι, σε όλες τις χώρες εταίροι, οι μαθητές άλλων τάξεων του κάθε σχολείου. Δυστυχώς όμως αυτό δεν μπόρεσε να γίνει λόγω απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Το έργο ολοκληρώθηκε με κάτι που θα μπορούσαν οι μαθητές να δουλέψουν από το σπίτι. Απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του έργου και ανάρτησαν ένα τελευταίο μήνυμα.

Στη Γαλλία το έργο "The Great Escape" κέρδισε το εθνικό βραβεία για την κατηγορία "Περιβαλλοντικές Προκλήσεις". Τους ευχόμαστε συγχαρητήρια και ελπίζουμε το έργο να έχει παρόμοια τύχη στη Σλοβακία και στην Ελλάδα!

Επισκεφθείτε το Twinspace του έργου στη σελίδα:

https://twinspace.etwinning.net/92098/home